Obchodní podmínky

(platné od 1. ledna 2014)

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.campagnolo-sirer.cz. Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.

Kontaktní údaje

Název: Šírer s.r.o.
Sídlo: Vít. Hálka 368, 266 01 Beroun
IČ: 28511875
Zapsaná: u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 146975
Telefon: +420 775 590 956
E-mail: campagnolo@sirer.cz
Kontaktní adresa: V Lukách 253, 267 01 Králův Dvůr
Provozovna: Šírer s.r.o., V Lukách 253, 267 01 Králův Dvůr, otevírací doba Po – Čt 8:30 – 17:00 hod., Pá 8:30 – 16:00 hod. Mimo otevírací dobu po předchozí dohodě.
Ověření údajů o prodávajícím: http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_or.cgi?ico=28511875&jazyk=cz&xml=1

Informace

Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
Informace o přijímaných způsobech platby:

  • zboží je možné v plné výši uhradit osobně v provozovně dodavatele
  • dobírkou v místě předání zboží prostřednictvím smluvní zásilkové služby
  • poukázáním kupní ceny na účet dodavatele pod příslušným variabilním symbolem, který platbu identifikuje (na základě předem vystavené a zaslané faktury)
  • převode na bankovní účet dodavatele (na základě individuálně sjednaných podmínek)

Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.

EET (elektronická evidence tržeb)

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Doručování zboží

Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 15 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty jsou nedílnou součástí zásilky.

Cena dopravy, způsob doručení a úhrada za zboží

Osobní odběr v ČR

Objednané zboží si můžete bezplatně vyzvednout v naší provozovně v Králově Dvoře. Stačí během objednávkového procesu zvolit možnost Osobní odběr. Jakmile vámi objednané zboží bude připraveno k vyzvednutí, zašleme vám informační e-mail nebo SMS zprávu. Aktuální informace o otevírací době naleznete v sekci kontakt.
Platbu za zboží při osobním odběru lze uskutečnit dvěma způsoby: hotově nebo předem převodem na bankovní účet. Úhrada platební kartou není bohužel možná.

Česká pošta – doporučený dopis  – platba předem převodem na účet (ČR)

Tuto nejekonomičtější variantu přepravy lze využít pro zaslání zboží, jehož váha nepřekročí 150 g a jehož cena zároveň nepřesáhne částku 600 Kč. Zboží je zasíláno v bezpečnostní/bublinkové obálce. Zásilky jsou expedovány po připsání fakturované částky na náš účet. Dodací lhůta se pohybuje v rozmezí 3 až 5 prac. dnů ode dne připsání fakturované částky.

Dopravné: 55 Kč vč. DPH

DPD Pickup (výdejní místo) – platba předem převodem na účet (ČR)

Přepravní služba DPD Pickup garantuje v rámci ČR doručení zásilky obvykle do 24 hodin od jejího převzetí (v pracovní dny) a to na zvolené výdejní místo. V tuto chvíli je k dispozici více jak 150 odběrových míst (většina z nich má i víkendový provoz) a jejich počet se neustále rozšiřuje. V den odeslání Vaší zásilky obdržíte SMS/e-mail s informací o převzetí zásilky dopravcem. Následující SMS/e-mail obdržíte po té, co bude Vaš zásilka doručena na Vámi zvolené výdejní místo. Zde bude Vaše zásilka k dispozici 7 pracovních dnů.
Aktuální seznam výdejních míst naleznete ZDE. Pohyb Vaší zásilky můžete sledovat v on-line systému DPD.
Zásilky jsou expedovány po připsání fakturované částky na náš účet a to denně v 11.30 h.

Dopravné: 69 Kč vč. DPH

DPD Pickup (výdejní místo) – dobírka (ČR)

Přepravní služba DPD Pickup garantuje v rámci ČR doručení zásilky obvykle do 24 hodin od jejího převzetí (v pracovní dny) a to na zvolené výdejní místo. V tuto chvíli je k dispozici více jak 150 odběrových míst (většina z nich má i víkendový provoz) a jejich počet se neustále rozšiřuje. V den odeslání Vaší zásilky obdržíte SMS/e-mail s informací o převzetí zásilky dopravcem. Následující SMS/e-mail obdržíte po té, co bude Vaš zásilka doručena na Vámi zvolené výdejní místo. Zde bude Vaše zásilka k dispozici 7 pracovních dnů.
Aktuální seznam výdejních míst naleznete ZDE. Pohyb Vaší zásilky můžete sledovat v on-line systému DPD.
Zásilky jsou expedovány denně v 11.30 h.

Dopravné vč. doběrečného: 99 Kč vč. DPH

DPD kurýr – platba předem převodem na účet (ČR)

Přepravní služba DPD kurýr garantuje v rámci ČR doručení zásilky obvykle do 24 hodin od jejího převzetí (v pracovní dny). V den plánovaného doručení obdržíte emailovou a SMS zprávu s informací, kdy bude Vaše zásilka doručována (čas doručení lze upravit na webových stránkách DPD či po telefonické domluvě s řidičem).
Zásilky jsou expedovány po připsání fakturované částky na náš účet a to denně v 11.30 h.

Dopravné: 90 Kč vč. DPH

DPD kurýr – dobírka (ČR)

Přepravní služba DPD kurýr garantuje v rámci ČR doručení zásilky obvykle do 24 hodin od jejího převzetí (v pracovní dny). V den plánovaného doručení obdržíte emailovou a SMS zprávu s informací, kdy bude Vaše zásilka doručována (čas doručení lze upravit na webových stránkách DPD či po telefonické domluvě s řidičem).
Zásilky jsou expedovány denně v 11.30 h.

Dopravné vč. doběrečného: 120 Kč vč. DPH

Doprava Slovensko

Česká pošta – doporučený dopis – platba předem převodem na účet vedený u ČSOB Bratislava (SR)

Tuto nejekonomičtější variantu přepravy lze využít pro zaslání zboží, jehož váha nepřekročí 150 g a jehož cena zároveň nepřesáhne částku 23 €. Zboží je zasíláno v bezpečnostní/bublinkové obálce. Zásilky jsou expedovány po připsání fakturované částky na náš účet. Dodací lhůta se pohybuje v rozmezí 4 až 5  prac. dnů ode dne připsání fakturované částky.

Dopravné: 5 € vč. DPH

DPD kurýr – platba předem převodem na účet (SR)

Přepravní služba DPD kurýr garantuje v rámci Slovenska doručení zásilky obvykle do 48 hodin od jejího převzetí (v pracovní dny). V den plánovaného doručení obdržíte emailovou a SMS zprávu s informací, kdy bude Vaše zásilka doručována. Čas doručení lze upravit na webových stránkách DPD či po telefonické domluvě s řidičem.
Zásilky jsou expedovány po připsání fakturované částky na náš účet a to denně v 11.30 h.

Dopravné: 8 € vč. DPH  

DPD kurýr – dobírka (SR)

Přepravní služba DPD kurýr garantuje v rámci Slovenska doručení zásilky obvykle do 48 hodin od jejího převzetí (v pracovní dny). V den plánovaného doručení obdržíte emailovou a SMS zprávu s informací, kdy bude Vaše zásilka doručována. Čas doručení lze upravit na webových stránkách DPD či po telefonické domluvě s řidičem.
Zásilky jsou expedovány denně v 11.30 h.

Dopravné vč. doběrečného: 11 € vč. DPH

Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

U smluv uzavřených distančním způsobem (na dálku) může kupující odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Kupující je povinen zboží vrátit nepoužité a v původním nepoškozeném obalu.
Kupující i prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním/odesláním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě v písemné formě nebo e-mailem (campagnolo@sirer.cz). Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace doporučujeme použít formulář pro odstoupení od smlouvy.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy a to úhradou částky na bankovní účet kupujícího.Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.

Práva a povinnosti vadného plnění

Jakost při převzetí

Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.

Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.

Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.

U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.

Zákonná práva z vad

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.

V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

  • odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • bezplatné odstranění vady opravou;
  • přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
  • vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
UPOZORNĚNÍ: při splnění určitých podmínek poskytuje firma Campagnolo tzv. LIMITOVANOU ZÁRUKU, která prodlužuje standardní záruku z 24 měsíců až na 36 měsíců. Podrobnosti o této nadstandardní záruce naleznete v sekci záruční doba.

Vyřízení reklamace

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Kupující je vždy povinen doložit doklad jasně prokazující původ a datum nabytí zboží. Bez doložení tohoto dokladu nelze zahájit reklamační řízení.

Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruka za jakost se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

Ochrana osobních údajů

Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělení, a to na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.

Řešení sporů

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující se může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.
Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní řešení sporů probíhá prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se svým nárokem na soud.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

Ostatní

Spotřebitelem se rozumí člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Záloha na zboží

V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku nebo zboží, které není na skladě, nebo množství zboží, které není obvyklé, může být ze strany prodávajícího požadována úhrada zálohy a to až ve výši 100% objednávaného zboží. Prodávající se zavazuje o požadavku zálohové platby informovat kupujícího neprodleně.

Informace a poradenství

Všechny ústní a písemné údaje o vhodnosti a možnosti použití dodávaného zboží jsou sdělovány podle nejlepšího vědomí prodávajícího. Představují však pouze jeho hodnoty zkušeností a informací, které prodávající sám získal od výrobce či svého dodavatele.

Stížnosti

Stížnosti a připomínky kupujícího, které se týkají smluvního vztahu uzavřeného mezi prodávajícím a kupujícím, vyřizuje prodávající v souladu s platnými předpisy, kdy stížnosti a připomínky může zákazník uplatnit v provozovně prodávajícího nebo použít linku přání a stížností na tel. +420 775 590 956 či e-mailovou adresu: campagnolo@sirer.cz. Pokud je stížnost svým obsahem reklamací zboží, bude tato stížnost vyřízena jako reklamace v souladu s platnými právními předpisy.

Elektroodpad

Prodávající zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení, baterií a akumulátorů v souladu s příslušnými právními předpisy. Zákazník je oprávněn odevzdat staré elektrozařízení při nákupu nového obdobného elektrozařízení nebo baterií či akumulátorů na jakékoliv prodejně prodávajícího.

Písemná komunikace

V případě doručování písemností mezi účastníky se za doručovací adresu považuje adresa provozovny (Šírer s.r.o., V Lukách 253, 267 01 Králův Dvůr) prodávajícího a adresy kupujícího uvedené v objednávce.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. ledna 2014.

Vše o nákupu

Aktuality

Archiv aktualit