Naše odpověď:
Dobrý den Zdeňku,
součástí některých starší typů řazení (vyráběných do roku 2008) byly aretační pružinky ve tvaru písmene G (tzv. "G" pružinky). V pravé páce byly 2 pravé pružinky (označené kódem EC-RE209) a v levé páce 2 levé pružinky (označené kódem EC-RE210). Tyto pružinky měli na starost správnou aretaci/krokování. A přesně tento typ řadících pák máte i Vy.
Po nějaké době tyto pružinky ztráceli svoji pružnost a bylo tudíž nutné je vyměnit. Servisní interval výměny u pravé páky se pohyboval okolo 10.000 až 15.000 kilometry. U páky levé cca 20.000 až 30.000 kilometrů. V případě zanedbání této údržby došlo v prním kroku k prasknutí držáku těchto aretačních pružinek (pravá páka: EC-RE111, levá páka: EC-RE112). Náprava v tomto případě byla poměrně jednoduchá: společně s aretačními pružinkami bylo nutné vyměnit i držák těchto pružinek. Bohuže pokud k servisu páky nedošlo ani v tomto stádiu, tak uvolněné aretační prižinky začali poškozovat řadící ráčnu, což následně vedlo k nutnosti zakoupení nové řadící páky.
Výměnu těchto pružinek (popřípadě pružinek a jejich držáku) lze provést buďto vlastními silami za pomoci instruktážního videa a nebo tento servis můžete svěřit našemu servisnímu středisku. V tomto případě Vám budeme účtovat částku 250 Kč za servisní práce + cenu použitých náhradních dílů.
29.4.2022 firma Campagnolo představila zcela nový pár kol, speciélně určených pro gravel....
K dispozici je ke stažení nový katalog náhradních dílů. Pro jeho stažení (42MB / PDF) klikněte sem.
Campagnolo představuje svůj TOP model v zapletených kolech určených pro hydraulické brzdy: BORA...